De fleste af os har et mobilabonnement, som vi selv betaler for. Det er dog de færreste af os, der rent faktisk tjekker om vi betaler den rette pris for vores abonnement. Når du køber en smartphone eller bare et abonnement for den sags skyld, så køber du en pakke bestående af et antal minutter til at tale i, x antal gigabyte data og nogen gange tillægsprodukter som streamingtjenester eller lignende.

Du ved så rimelig præcist hvad du skal betale hver måned, medmindre du går udover denne pakke. Dette er der mange der sætter pris på, da det er let at budgettere med et beløb der er det samme måned efter måned. Men er du klar over, om du betaler for mere end du bruger?

Hvis det ikke var en god forretning for teleselskaberne, er der ikke nogen tvivl om, at de ikke ville have disse pakker, men i stedet ville lade kunderne betale for det reelle forbrug. Sagt med andre ord, så er der en meget stor sandsynlighed for, at du ikke bruger det du egentlig betaler for.

Tjek dit forbrug hvis du vil spare

Det er dog meget nemt at finde ud af, om du kan spare penge. Hvis du går ind på dit teleselskabs hjemmeside kan du kigge på forbrugsstatisik, og her kan du se, hvor meget du rent faktisk bruger, og denne kan du sammenholde med dit abonnement og se om de to stemmer nogenlunde overens, og hvis de ikke gør, kan du skifte til en mere passende pakke. Der kan hurtigt være både 40, 50 og 100 kroner at hente i besparelse, hvis du har en dyr pakke.

Der er dog også selskaber, der tilbyder forskellige pakker, men kun har en, eller bare ikke har en der passer til dit behov. I så fald kan det være en god ide at kigge sig om efter et andet selskab. Du kan se en oversigt over abonnementer, priser og tilbud her, og være sikker på at du får den helt rigtige pakke.

Besparelsen pr måned lyder måske ikke af meget, men på årsbasis kan du hurtigt spare 1000 kroner, og mon ikke du kan finde noget sjovere at bruge dem på?

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here