Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Hver gang du søger efter en serviceydelse eller et produkt i Google, vil de fire øverste søgeresultater være betalte annoncer (de er også markeret med ’Annonce’ med grøn skrift). Disse annoncer bliver kaldt Google AdWords. Google AdWords-annoncerne er enormt effektive. Du kan placere din søgeannonce direkte i synsfeltet på én, der søger efter et produkt du sælger. Dine annoncer vil derfor ramme den helt nøjagtige målgruppe, så du slipper for at betale tusindvis af kroner, for at annoncere med din annonce til den forkerte målgruppe. Med Google AdWords betaler du også kun pr. klik – det er derfor ret effektivt. Find dit nye Google Ads bureau lige her.

Hvordan fungerer Google AdWords, og hvad koster det?

Når en forbruger klikker på din annonce, vil der blive betalt et beløb. Hvor stort et beløb du skal betale, afhænger overordnet af tre forskellige faktorer:

  1. Hvor mange andre end dig, der ønsker at få vist deres annonce på samme søgning (f.eks. kan der være rigtig mange annoncører, der ønsker at få deres annonce op under søgningen ’iPhone 11’, hvorimod der er knap så mange annoncører, der ønsker at få deres annonce vist under søgningen ’badekåbe’).
  2. Hvor godt opsat din annonce er.
  3. Hvor godt annoncens tekst harmonerer med din hjemmeside.

Men faktisk kan du selv vælge, hvilket beløb som annoncen må trække hver måned. Så undgår du at betale alt for mange penge for din annonce hver måned. Hvis dit budget kun rækker til 200 kr. hver måned til Google AdWords, bliver der sørget for at få så meget som muligt ud af de 200 kr. Det kan derfor altid betale sig at investere i Google AdWords, også selvom du ikke har 8000 kr. hver måned til annoncer på Google AdWords.

Det er dog yderst vigtigt, at du får kompetent vejledning at et bureau der har forstand på Google AdWords.