Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Der findes mange forskellige former for kundeklubber, og millioner af danskere er medlem af en eller anden klub. Den absolut største og mest kendt er uden tvivl Coop’s medlemsklub, der har mere end en million medlemmer. Hvis man er medlem kan man få nogle specielle rabatter, der kun bliver gyldige, når man får scannet sit medlemskort ved kassen. Til gengæld for at man får disse rabatter har COOP (Kvickly, Fakta, SuperBrugsen) til gengæld uvurderligt meget data om ens indkøbsvaner, og skaber loyale forbrugere.

Det er derfor heller ikke så mærkeligt, at der er mange der har lavet lignende kundeklubber, nogen med større succes end andre. Blandt dem der har haft størst succes udover Coop finder man blandt H&M og Club Matas der alle er eksempler på nogen, der virkelig har formået at skabe noget, der har kune samle mange hundrede tusinde medlemmer.

Kan det betale sig?

Det helt store spørgsmål er naturligvis om det overhovedet kan betale sig at være medlem og om det giver råd til mere, og her er det korte svar ja, det kan det godt. Dette hænger dog især også sammen med, at det generelt ikke koster noget at være med, så selvom medlemsfordelene måske ikke altid er mange, så kan der hurtigt være en lille besparelse.

Hos Coop sparer man typisk på en lang række produkter som COOP står bag, men der er også rabataftaler med partnere. Det samme gør sig gældenden for Club Matas, der også er en sammenslutning af flere aktører. For selvom man kunne fristes til at tro, at det kun var gyldigt i Matas, så kan man eksempelvis også få rabat på Callme mobil. 

H&M er rent faktisk en af de få helt store kundeklubber, der ikke giver adgang til rabatter mange forskellige steder, men som holder kunderne til egen butik.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here